GRAFFITI – STREET VS STUDIO
Most of the works from the 1980s, containing graffiti and written elements, refer to the decade of the founding of the museum when elements of urban subculture appeared in high art.
curator: Julia Fabényi
LUDWIG LOUNGE
Exit Through the Gift Shop
ASZTALI BESZÉLGETÉSEK
CONCERT
MEDIA ART IN THE LAST 20 YEARS
In the second phase, the media artwork presented in the TOOLS draws attention to the changes of the era from the nineties to the present: under the influence of mass media, mass distribution and appearance of new media – photo, video, digital imaging techniques – in fine arts.
curator: Béla Tamás Kónya
MOVIE SCREENING AND MEETING ABOUT MEDIA ART
MOVIE SCREENING AND MEETING WITH THE DIRECTOR
Boros Géza művészettörténész előadása a Velencei Biennále magyar átriumának térhasználatáról
A Velencei Biennále kurátori pályázatán indulók számára mindig megoldandó kérdés, hogy mit kezdjenek az épület közepén lévő udvarral: üresen hagyják vagy bevonják a kiállítás terébe? Ez a lehetőség már a pavilon 1958-as átépítése – az átrium kialakítása – óta foglalkoztatja a kiállítás-rendezőket és a művészeket. Az előadás áttekintést ad arról, hogy hogyan alakult az elmúlt hatvan évben a magyar pavilon különleges adottságának a használata, sikeres és kevésbé jó megoldások bemutatásán keresztül arra keresve a választ, hogy vajon az átrium inspiratív tér-e vagy – Csete György kifejezésével – használhatatlan udvar?
MUSEUM EDUCATION IN PRACTICE
The selection focuses on the methods and the latest results of artistic mediation. The selection and interpretation of works selected by museum educators are supported by a variety of pedagogical and communication tools, breaking down a closed report in a complex way.
curators: Heléna Csóka, Rita Dabi-Farkas, László Hemrik, Zsófia Somogyi-Rohonczy , Henrietta Szira